STV Video Data

Nivå 3: Standardserviceavtal

Nivå 3: Standardserviceavtal

Felavhjälpande arbete påbörjas snarast möjligt, dock senast första ordinarie arbetsdag efter felanmälan, förutsatt att anmälan gjorts till STV före kl. 15.00.

Telefon och videosupport:

  • STV har ett dedikerat telefonnummer för support mellan kl 07.30 – 21.30, helgfri vardag. Här kan felsökning utföras kort efter att felanmälan skett.
  • Teknisk 2nd-linesupport är öppen 08.00 – 17.00.
  • ”Remote management”, feldiagnostik kan ske via Internet förutsatt att relevant kommunikation går att göra genom brandväggar och liknande
  • STV har flera videokonferenssystem tillgängliga för testsamtal 24 timmar per dygn.

Fria uppgraderingar:

  • Under avtalstiden erhåller kunden fria uppgraderingar av programvara.
  • Detta innefattar nya mjukvaruversioner med nya och förbättrade funktioner, dock ej mjukvarukomponenter som betraktas som produkter.
  • Distansinstallation av uppgraderingar ingår i kostnaden för avtalet.

Inskicksservice:

  • Vid konstaterande av fel, skickas defekt del till anvisad verkstad på egen bekostnad.
  • Reservdel eller utbytesenhet returneras till kund inom 15 – 20 arbetsdagar.